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[DUVIDA]Script Wintergrasp

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[DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por Dysorder em Sab 19 Maio 2012 - 19:30

eu queria sabe se tem como eu executar esse script que achei aqui mesmo no forum [Você precisa estar registrado e conectado para ver este link.] , ( [Você precisa estar registrado e conectado para ver este link.] ) se tem , alguem pode me encinar como fazer isso ?

Dysorder


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por Thanderfury em Dom 29 Jul 2012 - 12:42

cara eu sei copilar o trinitycore mais tipo eu nao to sabendo onde eu tenho que colocar esse script de wintergrasp ,aproveitando a duvida do nosso amigo sanguinario ,,, alguem pode matar essa minha duvida vlw brigado..

Thanderfury


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por FooFKnight em Dom 29 Jul 2012 - 13:45

Olá,
Bom este é um .patch e para Aplicar ele é só executar ele no Git Extensions.
mas creio que Ira Dar Erro, pois a Wintergrasp Mesmo não está Pronta. Por isso a TrinityCore não Lançou ela !

FooFKnight


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por Furious em Dom 29 Jul 2012 - 14:43

FooFKnight escreveu:Olá,
Bom este é um .patch e para Aplicar ele é só executar ele no Git Extensions.
mas creio que Ira Dar Erro, pois a Wintergrasp Mesmo não está Pronta. Por isso a TrinityCore não Lançou ela !

Corrigindo o trinitycore ja lançou ela sim ^^

Furious


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por Thanderfury em Dom 29 Jul 2012 - 16:31

então vc poderia me dizer como eu coloco wintergrasp no meu servidor?

Thanderfury


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por Erictemponi em Dom 29 Jul 2012 - 22:44

Thanderfury, desculpa mudar seu foco.
Furious vc pode me ajudar a compilar meu servidor para mim add um anticheat trinity core?

Erictemponi


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por BGames em Seg 30 Jul 2012 - 16:50

ERICK , OLHA SÓ
SE QUER UMA DUVIDA , POSTE-A, Não desvie assuntos dos tópicos.

Advertido por flood.

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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por loucalan em Seg 30 Jul 2012 - 21:30

Se não for Arquivo .SQL me desculpe Pois o site não quer abrir aqui e casa

Amigo faça o Seguinte o Arquivo é .SQL ? se for Baixe o Navicat Crie uma Conexão com seu servidor o MySql deve estar ligado pra abrir o navicat. logo após abra a aba World clique com o Botão direito e selecione " Execute Batch File " selecione o Arquivo Sql que quer executar. ai abra o servidor normalmente ( Bom o Repack que eu uso é assim ) (: se for TrinityCore creio que também será...

Espero ter ajudado

Att: Loucalan

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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por Furious em Seg 30 Jul 2012 - 21:33

loucalan escreveu: Se não for Arquivo .SQL me desculpe Pois o site não quer abrir aqui e casa

Amigo faça o Seguinte o Arquivo é .SQL ? se for Baixe o Navicat Crie uma Conexão com seu servidor o MySql deve estar ligado pra abrir o navicat. logo após abra a aba World clique com o Botão direito e selecione " Execute Batch File " selecione o Arquivo Sql que quer executar. ai abra o servidor normalmente ( Bom o Repack que eu uso é assim ) (: se for TrinityCore creio que também será...

Espero ter ajudado

Att: Loucalan

tem que ser adicionado com o Visual C++ , o arquivo é .CPP

Furious


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

Mensagem por loucalan em Seg 30 Jul 2012 - 21:47

Bom, só não Usei o translate.google pra ajudar porque ele Traduz ao pé da letra então, ficaria um pouco sem sentido o Tutorial , Bom aqui vai


Código:
[/b][size=16]Hello all,

this is a tutorial on how to add a custom C++ script to your Trinity core.

I know there are more of these only some are not very clear.

lets start:


How to add a C++ script to your server?:[/size]
[b]




1. You NEED a self-compiled server, so NOT a repack.

2. Open up your Microsoft Visual Studio , hit Ctrl+N then a screen will pop-up, click on Visual C++ and click on C++ file.cpp

3. paste the whole code in the new text box and save it as your desired name.cpp and place it in your C:/Trinity/src/server/scripts/Custom folder.

4. open up C:/Trinity/src/server/scripts/Custom/Cmakelists.txt

5. you will see some copyright text, scroll down to you find this:

Código:
set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
)

do like this Custom/yourscriptname.cpp
so example:

Código:
set(scripts_STAT_SRCS
  ${scripts_STAT_SRCS}
Custom/lol.cpp
)

then save that

6. Go to your build folder Default C:/Build.

7. Open the TrinityCore.sln file with the type: Microsoft Visual Studio Solution

8. on the left of the screen you should have a solution explorer, if not then hit CTRL+ Alt + L

9. open up the project "game" in your solution explorer by clicking on the arrow left to the "game" project.

10. click on the arrow that says "Source files" and scroll down until you see Scriptloader.cpp

11. open the file Scriptloader.cpp, scroll all the way down until you see this:

Código:
#ifdef SCRIPTS
/* This is where custom scripts' loading functions should be declared. */
#endif

void AddCustomScripts()
{
#ifdef SCRIPTS
    /* This is where custom scripts should be added. */
#endif
}

12. Find the code of your script and scroll all the way down until you see something like this:
Código:
void AddSC_Example()
{
   new Example;
}

used example but at your code there can be other text ofcourse.

13. Copy the void AddSC_Example() then go back to your Scriploader.cpp file and paste that, so that it will look like this :


Código:
#ifdef SCRIPTS
/* This is where custom scripts' loading functions should be declared. */
void AddSC_Example();
#endif

void AddCustomScripts()
{
#ifdef SCRIPTS
    /* This is where custom scripts should be added. */
AddSC_Example();
#endif
}

Remember to add the ; at the end to both and remove the void at the second.

14. Go back to your Solution Explorer and search the project "scripts", then click on the arrow left from the project.

15. Right-click on the Source files folder and click on Add->Existing Item.

16. You will see a window popping up that will ask where your .cpp file is, we already saved it in a folder so lets go and open that folder.
Go to C:/Trinity/src/server/scripts/Custom and double-click on your .cpp file to add it.

17. Recompile and your done, Congratulations!



How to recompile?

Alot of people don't know what the word "recompiling" means in the beginning, the meaning of this word is just the re-making (building) of your server, how to do this?
1. on the top of your screen you will see a green triangle and a dropdown- menu on the side of it.
2. Make sure that the dropdown-menu is set to Release and set to the right Bit version, according to your Computer (32/64 bit)
3. Click on the green triangle, a box will pop-up asking you to build some projects, click on "yes" and the recompiling will start, Congratulations!


This part is only for adding a script to an areatrigger/creature/gameobject/instance/item, if your script is not about any of these categories then you are done.

If you want to add a areatrigger/creature/gameobject/instance/item
then you have to do one more thing, I will show you in a few steps.


1. Open up your Database and open up the catergory table of what you want to add like : creature_template for creatures.

2. Make or edit an existing areatrigger/creature/gameobject/instance/item

3. Go to the column named "ScriptName".

4. Go to your script, and search something like this ( used Faded's teleporter (a creature)) :


Código:
class tc_teleporter : public CreatureScript
{
   public:
      tc_teleporter()
         : CreatureScript("tc_teleporter")
         {}


5. When you have that then you will need
Código:
: CreatureScript("tc_teleporter")


6. Go back to your Database and Write in ScriptName, the part i wrote in red:

Código:
: CreatureScript("[color=red]tc_teleporter[/color]")


7. You are done now, you may need to restart your server or reload your areatrigger/creature/gameobject/instance/item.

Note: I took Faded's teleporter script so that why its : tc_teleporter, ofcourse there can be something else in your script.

Remember that you can always ask me questions if you need help with this, just leave a post [Você precisa estar registrado e conectado para ver esta imagem.]




Créditos " jameyboor "

Fonte : [Você precisa estar registrado e conectado para ver este link.]

Espero ter ajudado (:

Att:Loucalan


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Re: [DUVIDA]Script Wintergrasp

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